Information

Vill du jobba med GAIS media 2021?

GAIS kommunikation sköts helt av ideella krafter. Vår “redaktion” består av skribenter, fotografer, videofotografer och sociala media-redaktörer som brinner för att få ut klubbens budskap i olika format. Nu söker vi nya medlemmar som är beredda att hugga i där det behövs! Om du är duktig på foto, video eller text så kan det vara just dig vi söker. 

Gemensamt för de som fortsätter arbeta ideellt för klubben är att man behöver vara självgående, ta initiativ och ta ansvar för sina leveranser. Redaktionen koordineras av Anders Fagerlund (styrelsesuppleant med särskilt ansvar för kommunikation) med hjälp av Mikael Josefsson (fotografer) och Szofia Jakobsson (sociala medier). Vi söker:

Skribenter – För regelbundna texter som motståndarkoll och matchrapport men även intervjuer. Vi söker även dig som vill skriva om akademiverksamheten, GAIS Open, CSR-projekt, sponsoraktiviteter m.m. Det finns alltså utrymme både för dig med fotbollskoll och dig som vill skriva om annat som rör A-lagsfotbollen.

Fotografer – För regelbundna insatser som matchfotografering, ju oftare du kan delta (oavsett väder) desto bättre. Men vi ser gärna att du är flexibel med att kunna fotografera t.ex. vid evenemang som GAIS Open, sponsoraktiviteter, Gårdstensfotbollen, träningar m.m.

Video-fotografer – Vår YouTube-kanal GAIS Klubb-tv står just nu utan ansvarig. Vill du ta över regelbunden video-bevakning av GAIS, t.ex. intervjuer i samband med match och gärna även andra aktiviteter i klubben så tar vi gärna emot dina arbetsprover.

Instagram-redaktör – GAIS finns på Facebook och Twitter, där vi framför allt sprider vidare länkar till nyheter på vår hemsida. Är du duktig på Instagram, framför allt Stories, och har koll på klubbens varumärke och tonalitet så är vi mycket intresserade av att få förstärkning i arbetet med den kanalen.

Är du intresserad av att delta? Skicka arbetsprover eller en beskrivning av din erfarenhet, samt vad du skulle vilja hjälpa till med till szofia@gais.se. Vi kommer att ha ett digitalt uppstartsmöte den 2/2 så hör av dig snarast!